9 Kasım 2012 Cuma

Hava civa yanık merhemi

Ne varsa eskilerde var. Küçükken bu merhemi evde yapıp, yanan yerlerimize veya yaralarımıza sürerlerdi. Nice yanıkları iz bırakmadan iyileştirdi. İş yerinde bir arkadaşın ablası yanıktan muzdarip olunca kendime kadar yaptığım bir kavanozu verdim. İşe yaradığını görünce biraz daha istediler yapmaya üşendim. Aktardan malzemeyi al, internette de tarifi vardır dedim, yokmuş. Bunun üzerine, bari ben yazayım dedim. Bu arada hepimize yetecek kadar da yapmış oldum.
  Aktarlarda vardır, 100 gram kadar hava civa otu ve balmumu alınır. 300 gram zeytinyağı ( rafine edilmemiş halini bulursanız daha iyi, Zeytinyağı bulamazsanız gerçek tereyağ da olur.)

  Bir tencereye zeytinyağı ve hava civa otunu koyup kaynatın. Kaynama işi başlayıp zeytinyağının rengi koyu hâl alınca, süzerek başka bir kabın içine alın ve balmumunu içine atıp karıştırarak balmumunu eritin.Erimezse biraz ısı verebilirsiniz. Sonra cam kavanozlara koyup dolapta saklayabilirsiniz. İnşallah ihtiyacınız olmaz.

    Bu da bitmiş hâli




15 yorum:

arakolpa dedi ki...

eyvallah. adana'da hava cıva okuduk sayende Bestami Beyciğim :)

Unknown dedi ki...

Yanık ilacı
Yarım KG. Zeytin Yağı 8 yumurta sarısı 1 yumurta büyüklüğünde balmumu(hijyene dikkat ediliecek)Yapılışı: Zeytin yağını kısık ateşte balmumu içinde eriyecek şekilde ısıtın.Soğumaya bırakılı 20-25 derece kadar.İçine hem sarıları atın hemde karıştırın(tereyağı rengini alır).Yaranın yüzeyine sürün. Yarayı bir bezle gevşek kalacak şekilde sarın. bunu saba-akşam günde 2 kez tekrarlayın.UYARI:Temizliğe çok dikkat edilmelidir.ŞİFA ALLAH'TAN... 31.02.2012 gecesi Mekiye kızımın iki ayağıda haşlandı bu ilacı kullandık şuanda hiçbir yanık izi kalmadı sizede tavsiye ederim... 05323157463

Adsız dedi ki...

ben 65 yaşındayım ve ben çocukken babam yapardı bunu, şimdi ise ben yapıyorum, ticaret için değil, fakat buradaki tarifte çoook eksik malzemeler var,

Unknown dedi ki...

eksik malzemeler nelerdir paylaşabilir misiniz madem söylediniz eksik olanları da söyleyin kolumda yanık var bir türlü geçiremedim acilen yapmam gerekiyor
saygılarımla...

Unknown dedi ki...

Merhabalar kelebek hastadı çocuğum için asatın aşmak istesem elinizde varmı rica etsem

mmd dedi ki...

50 gr damla sakızı 50 gr vazelin ekleyerekte yapabilirsiniz zeytin yağı saf zeytinyağ veya sızma olacak

Unknown dedi ki...

Peki tam tarifi nedir

Unknown dedi ki...

Taze kökten olur mu yoksa kurutmak mi gerek

Bestami Bey dedi ki...

Her ikisi de olur ancak doğada bulamayanlar için aktarlar kuru şekilde satıyor.

Adsız dedi ki...

Iyi günler, 2 3 ay önce yanmış ve kabuk bağlamış koldaki yaraya iyi gelir mi? Yoksa illa yeni yanmış yarada mı kullanılır?

Bestami Bey dedi ki...

Kabuğun üzerine düzenli sürerseniz kabuk kalktıktan sonra da deriyi onarır.

Adsız dedi ki...

Merhaba eski yaniklara iyi gelir mi bu krem

Bestami Bey dedi ki...

Kremin özelliği yara olan deriyi onararak yeni deri oluşumuna katkı sağlamaktır. Eski yanıklarda yararlı olur mu bilemiyorum ancak denemekte fayda var.

Adsız dedi ki...

Merhaba, herkes tarifi bu şekilde veriyor:( içinde başka neler olmalı?

Sözlü dedi ki...

https://youtu.be/Km9wgaRMpW4 bu adreste yapılışı var. Faydalı olur diye koydum.