12 Ocak 2011 Çarşamba

Eğitim günleri

Şirketlerde çalışmanın bir dezavantajı da bu. Eğitim günleri!! Bir işte dikiş tutturamamış veya emekli olmuş da bir işe yaramayan kişiler çıkıp eğitmen adı altında millete ahkam kesiyor. Biz cahil cühela takımı olarak, ağzı açık ayran budalası misali onları dinliyoruz ki çalıştığımız yerlerde daha verimli olalım biraz daha iyi sömürülelim. Yabancı ülkelerde bu tip eğitimleri verip kitap yazan kişilerin kitaplarını alıp, içinden pasajlar aktararak bize 2 gün boyunca eğitim! verdiler geçenlerde. İyi de arkadaş biz Türkiye'de yaşıyoruz, yabancı işyerlerinde  yaşananlar bize uymuyor ki. Elbise biraz büyük geliyor. Bu eğitimler sonucu ne oluyor "Projeler en iyi şekilde sonuca ulaşıp,vizyon, misyon filan tamamlanıyor." Yani çalışanın hayrına birşey yok.Herşey şirket için.
     Fabrikalarda İso9001 nanesi diye birşey var. İşçiler "kalite çemberleri" adı altında gruplar kurarak fabrikadaki aksaklıkları ve sorunları çözüyorlar. Kalitesiz mühendislerin göremediği problemleri çözüyorlar. Bu çalışmalar mesai saatleri dışında ve ücret alınmadan yapılan işler. Zaten bizim memlekette işçi sömürülür, manyak japonların icat ettiği nanelerle kemiğini iliğini kurutalım diyorlar.Çoluğunu çocuğunu birkaç saat eksik görsün ne var.
     Birkaç günlüğüne yine böyle bir eğitime! gidiyorum. Bu eğitimlerin tek katlanılır yanı, akşam yemeklerinde içkinin sınırsız olması. Yasakçı zihniyete değişik fanteziler kurarak yudumlayacağım rakımı. Ben dönene kadar kendinize mukayyet olun.

Hiç yorum yok: